Cita-cita mesti kena tinggi kan?

Yeehaaa. Masa aku kecik-kecik dulu angan-angan nak jadi doktor. Bila belajar Science , dalam kelas aku lah puteri beradu. Sampai nama gelaran berkaitan dengan tidur pun melekat dekat aku sampai sekarang. Hishhh malu betul bila ex schoolmate aku dulu panggil nama tu. Haiyaaa.

Bila umur dah up sikit , macam-macamlah nak jadi. Asal sedare tanye bila besar nak jadi ape. Senang je jawapan aku.

"Alah. Nanti amy dah besar tau sendiri lah. Tak payah nak bertanya sangat. "

Masa sekolah aku suka pergi kem , sukan lah , ape lah. Mane tak nya kes malas nak masuk kelas sangat. Sampai kena panggil dengan pengetua suruh berhenti bab kokurikulum ni. HEHE. Kes masa aku form3 dulu. Masa sekolah aku masuk Kadet Polis. 

Kadet polis ? Walaupun kene kawad panas-panas , kena cium jalan tar kalau salah ,kena pumping and kene pijak kaki dek koperal tuh , aku tetap setia dengan polis. Best ape. Dapt pergi menembak , kem and everything. Macam lah aku menembak pakai M16 tu mengena sangat. 

Sekarang aku rasa macam best je kalau masuk SPRM. Pakai smart-smart , berkot lagi. Anggota kerajaan mestitakut dengan aku nanti. Cheewah. 


Aku pakai baju PDRM. Fuuyooh. Tokcik aku yang bagi. Aku kan obses dengan baju seragam ni. Hiss. Perasan tak kening aku terangkat macam ZIANA ZAIN. Kau mampu ke buat macam aku. Hehe. Gigi aku cantik. Tersusun rapi. Lurus je.Tak payah nak pakai braces. Jongang pon tak. Alhamdulillah. Pic aku semua tunjuk gigi . Hee perasan tak ?

Rumah aku memang ade khemah. Bak kata abah , nanti senang nak kenduri. Tak payah nak pasang khemah lain. Padahal aku tengok laman rumah dah sempit je dengan pokok bunga keliling rumah. Dah macam taman bunga je. Nasib baik lah rumah aku bakal di renovate tak lama lagik. Iyahhh . Aku nak bilik besar-besr. Nak decorate bilik sendiri. Nak cat sendiri. Hooyeahhh.


#Aku dah bosan dengan merepek-merepek ni. Eh aku happy gila sekarang. Tak tau kenapa. Btw kite tengok lah outcomes nanti. Semoga aku jadi insan yang sempurna di mata masyarakat. Amin. 


2 comments: