If i'm a winner

Assalamualaikum.

If i'm a winner
I wish for that. Seriously! But nothing in this progression. How should? Am i wrong? 

But if i'm a winner , i can be better than the past.

Aku jarang menangis , aku jarang keluarkan air mata. Tapi sekali aku menangis memang agak susah dipujuk. Aku seorang yang ceria. Kadang-kadang masalah yang ada , aku lupakan dengan ketawa. Aku juga jarang ceritakan masalah aku pada orang. Bila aku ceritakan , itu kerana aku tiada tempat lain nak mengadu. Kalau dulu aku simpan sorang-sorang. Tapi bila difikirkan apa gunanya ada kawan kalau tak diluahkan. 


Kalau orang tak kenal aku maka orang itu akan kata aku macam bagus. Ye , ye saya memang bagus. Bagus daripada anda. Sekurangnya saya tak mengata anda. Bila aku senyum kepada orang itu , tiada salahnya kerana senyum itu satu sedekah. Bukan adanya niat lain. 

Kadang-kadang aku cakap , ye saya kuat ! Tapi sememangnya saya tidak kuat untuk menghadapinya. Cuma berlagak dengan kata-kata. Bila saya dilimpahi dengan caci maki seseorang , yang hanya mampu saya buat adalah sabar. Kerana sesungguhnya sabar itu separuh daripada iman. Kenapa nak menentang balik orang tersebut padahal tiada faedahnya langsung. Hanya merugikan masa sahaja. Jangan bila ade yang melenting , kita cepat melatah. Seharusnya elakkan. 

I wish i could had you. I'm so sorry. 

No comments:

Post a Comment