Aku lah ni.

Assalamualaikum. 

Hye my lovely mom , Puan Rahmah Binti Yusof. Happy 36th birthday Ma. Jarak antara kita cuma 18 tahun. Hiw hiw. Okay my mom memang muda. Lahir pada tanggal 23 Nov 1975. So sebab itu dia seorang yang sangat understanding. Okay ni pemintaan kaklong. Kaklong nak adik lagik sorang. Heeee. Boleh boleh? Nak gegirl nak pulak. Taknak lelaki. Sumpah sesak.




Okay berbalik kepada cerita ye. Siapa nak tahu pasal aku lah kan. Hiw hiw. Okay sebab semak kepala aku nak menjawab soalan yang sama. 

  • Panggil aku Amy. Aku ada nama. Kawan aku ramai panggil aku Wawa jugak. Okay boleh je.
  • Aku belajar kat PoliPD. Since duduk PD memang bosan gila dan aku sendiri tak tahu apa yang best. Laut? Aku dah biasa. Best lagi TC.
  • Aku ambil architecture. Amende Architecture tu? Seni Bina. Yang banyak lukis lukis tu. Tangan aku bukan berseni sangat. Oh 3 tahun diploma. 
  • Aku tinggal kat Jelebu. Oh tak tahu? Memang kau tak belajar geografi lah time secondary school dulu. Oh aku tak bangga pun duduk sini sebab takde apa yang nak dibanggakan. Membosankan adalah. Aku jujur weh. 
  • Aku ada 3 beradik. Aku sorang perempuan and sulung. Aku ada 2 adik lelaki yang sangat gedik. Angah form1 and adik gmok darjah 1. Oh aku tak manja pun. Mereka mereka je yang manja. 
  • Aku tak makan daging sebab aku alergic dengannya. Nanti timbul bintik bintik merah dan muka aku bengkak bengkak. Ikut susur galur Abah. :D
  • Aku tak suka jejiwang sebab nanti aku sendiri ppelik dengan diri aku. Oh and for sure aku memang tak suka lelaki jiwang. Aku rasa diorang macam mat rempit. HAHA
  • Aku malas nak buat video dah. Dulu ye la. Aku dah delete ye semua video dalam youtube. Thanks
  • Aku suka tengok SuperMan. Sebab apa? Sebab badan dia aww aww. Errr aku nak laki cengggitu. 
  • Aku suka kawan ramai ramai orang. Baru best. Tapi ada haters pulak. Ni tak syok ni. Aku tak kacau pun dia.


Tambahan ni. Nah aku bagitau.

  • Aku SHOPPERHOLIC. Dalam sehari aku boleh habiskan duit yang aku ada. Kira aku SUPERBOROS :p
  • Aku tak suka orang buat bising dan membebel kat aku. Sebab aku pendiam. Okay pendiam tu tipu.
  • Aku suka cerita tak berhenti henti . 
  • Aku cepat percayakan orang. Please nak hindarkan benda ni. Bak kata kawan aku nanti kene pijak kepala je. 
  • Aku tak suka orang berlagak baik sebab aku tak macam tu. Tak hipokrit pun boleh kan.
  • Aku suka makan NIPS. Prefer NIPS daripada coklat memahal.
  • Aku suka mengumpul teddy bear.Tapi 1 je aku tak pernah tinggalkan dari kecik. Suka kumpul kasut , beg , tudung / shawl .
  • Tangan aku tak boleh pakai gadget. Cepat rosaknya. Even pakai phone pun dah ting tong sekarang. 
  • Fast food menjadi favourite. 
  • Geli pada tikus. 
  • Suka merepek dalam blog. Suka berangan sebab tu jerawat banyak.
  • Suka buat kerja bebanyak dalam 1 masa. Contoh sekarang. Aku tengah studying , facebooking , typing and messaging.
  • Selalu gagal dalam percintaan. Miahahaha. Itu pun boleh kan. HAHA. Sebabnya aku tak pernah serius. Ok booo.
  • Aku suka membangkang apa orang cakap. Sebab selalunya aku yang betul
  • Kakak yang kejam.
  • Suka berangan kalau ada kembar lelaki. Konon konon boleh protect diri aku nanti. 
  • Oh aku memang suka berjaga malam malam. 
  • NESCAFE penemanku si kala malam. Lepas tu jodoh dengan jamban.
  • Gila kamera. Memory korang pasti penuh dengan muka aku

Even aku macam ni sekalipun aku sedar siapa diri aku. Aku sedar kat mana bumi aku berpijak. Aku tahu itu ini tempat kau. Aku dilahirkan sebegini , aku bersyukur ya Allah. Alhamdulillah atas segala ciptaanmu. Terima kasih menghadiahkan satu kehidupan yang bahagia dipenuhi suka dan duka. Kadang kadang dalam senyuman tersirat kedukaan. Dan dalam kedukaan terlahirlah air ata suci yang selalu mengalir di dalam hati.

Hawa dijadikan dari tulang rusuk Nabi Adam. Berpegang pada ini pun dah cukup kan? Kenapa ada sifat pendengki pada sesama Islam? Aku dah tak menganggu hidup kau lagik kan. Yang lepas tu lepaslah. Kau jugak kata karma akan datang kan. Tapi bagi aku tak sesuai menggunakan karma kerana ianya sumber dari Buddha. Ini ilmu yang dikongsi dari Aziz Hazmi. He's a great friend i ever had. Lebih sesuai menggunakan hidup umpama roda. 

Kalau kau seorang insan yang sempurna di mata sesiapa , maafkan aku. Aku hulur 10 jari tanda kemaafan aku. Sedangkan nabi ampunkan umatnya kan. Aku cuma lalai dalam berkata kata dan kadangkala terhasut dengan syaitan durjana. Ye tetiba malam ni aku begitu beremosi. Aku takde tempat nak meluahkan perasaan sebab aku tahu masing masing ada agenda tersendiri. Aku nak cerita aku tahu korang akan bosan. Dengan inilah aku mampu. 

Doakan untuk saya selalu ye :)
Maaf atas gambar yang takde kene mengene.

Lots of love from Nur Aimi Najwa Binti Mat Arif Shah 

4 comments: