Hampir ke tahun yang ke-2

Assalamualaikum

Hey there. Ini yang selali diucapkan oleh beta kebelakangan ini kerana beta bersendirian di rumah sewa Taman Politeknik yang kucintai. Ohhoiii. 

What? Almost 2 years? Really?



Yeay yeay yeay! Single almost 2 years make me wonder when i'll get back my happiness with my true true true love. 
Dulunya first love aku lah cinta bagi aku. Dulunya dia lah satu satunya bagiku. Dan sampai sekarang , saat ini , detik ini aku mana boleh lupakan dia. Dear Mr K. How're you? Semakin gemuk nampaknya and hey ..You pun pakai look like mine with your red shirt.

Dulunya sama sama ke sana ke sini . Zaman sekolah pun kesana kesini sesama. Mana boleh nak renggang. Lepas habis kelas je mesti jumpa di tempat yang sama. 



K. 
Carilah teman sejati yang boleh ada di sisi kau setiap detik , saat , jam dan waktu. Terima seadanya dan berdoalah kebaikan untuk jodoh kau. Jangan pernah kau tunggu aku lagi. Mungkin aku tak boleh jadi sesetia kau. Disini aku hanya mampu menjadi seorang biarpun ramai arjuna yang masuk line.

2 TAHUN

Inilah angka keramat bagiku. Hampir ke situ. Dan bagiku aku tak menyangka. Kerana dirinya sebelum ini amat berharga bagiku. Mana nak sama yang dulu dengan yang baru kan. Sebab hanya dia cinta pertama aku.

Malu doww bila aku berpuitis begini. 

Aku tolak sana sini macam aku tolak nasi yang aku makan sekarang. Bila tak sedap , aku buang. Bila aku rasa tak ngam oh baik aku lupakan je. Tak payah nak kutip balik. Dan begitu jugak aku. Jika dah kehadapan , mungkin tidak akan kebelakang lagi. Ampun ya ampun. 

Dear mom. I know you'll read my blog. Sorry kaklong tak dapat nak penuhkan hajat Ma untuk itu. Abah , sorry dia tak dapat jadi menantu even dia adalah your favourite. Dia pandai jaga hati. Tapi bagi aku , dia adalah yang terbaik. Dan untuk itula aku lepaskan dia kerana aku bukanyang terbaik baginya.

To lovely K's parents.
Mama : I'm sorry. Wawa tak dapat fulfill your wish. Sorry tak dapat penuhkan hajat mama. So sorry. But you're the great mom i ever had. Selalu dengar wawa merengek pasal K. Hiw hiw. I'll love you forever. Nanti ada masa Wawa datang okay. 

Ayah : Hai ayah. Assalamualaikum. Ayah selalu nasihat Wawa jaga si K ini itu . Ye Wawa dah selalu cakap kat dia. Tapi bukannya nak dengar. Ayah walaupun bermuka garang dan jarang cakap tapi Wa tahu ayah adalah ayah yang baik.




Dan sememangnya 2tahun aku berada sepenuhnya disisi rakan dan keluargaku saja. Dan 2 tahun bererti aku bukannya forever alone kerana adanya orang disekeliling yang masih menyokong tindak tandukku.

I love to being single forever until i'll find the meaning of true love and who's gonna touched my heart with his kindness? Insyaallah. 

No comments:

Post a Comment