Pernah dulu

Assalamualaikum

‎"If you die, what's the point of you loving him and me loving you?"

Ini dialog si Jacob Black kepada Bella Swan masa Twilight Breaking Dawn Part1. Moment masa Bella kahwin dengan Edward Cullen. Kalau dengki semuanya nampak buruk kat orang tu.

Yeah yeah yeah.




Kenapa dengan aku sekarang? Suka duduk sorang2. Cakap nak taknak. Online pun malas. Yang tahu ingat kisah lama2 je. Kot kisahnya happy takpe. Ini sedih je. Hmmm

Dulu , sayang gila kat orang tu ingatkan bahagisa dapat. Tapi yang dapat merana. Sampai bila-bila pun aku takkan maafkan kau la. 
Kepada sesiapa yang in love janganlah taruh harapan antara satu sama lain. Takut diri yang merana. Bukan semuanya . Tapi if trjadi diri korang kene game , sakit tak terkata. Jangan jadi macam aku yang berbulan2 tak makan. Monyok kurung diri dalam bilik. Itu namanya siksa diri. Allah tak suka hambanya menanggung kesusahan. Mungkin semua tu terjadi ada hikmahnya. Dia mahu menjodohkan perkara yang lebih baik daripada sebelumnya.

Itula sebabnya samapi sekarang aku single. Eventhough my friend nak jodoh sana sini dengan kawan mereka , aku tetap tak berminat. Even aku kawan dengan boyfriend orang ke , kawan orang lain ke , aku tetap tak berminat untuk lebih dari itu. Biarpun aku ramai kawan lelaki sekalipun , aku tetap aku. Aku takkan sama sekali fall in love dengan sesiapa selagi aku belum hilang bencinya pada cinta cebelum berkahwin. 

Biar aku tunggu orang yang masuk meminang. Yang ijhlas memperisteri aku ,yang ikhlas dalam menerima kedua ibu bapaku. Yang ikhlas memandang budi pekertiku dan bukannya harta dan kebaikkanku yang selama ini diperalatkkan. 

Ye aku tahu sebelum ini mana mana lelaki yang mendekatiku bukannya ikhlas. Sedap kau nak main beat2 dengan kawan kau siapa yang dapat aku dulu. Agaknya kalau siapa dapat hentak kepala kau sampai mampus , memang aku no satu yang akan hentak dulu. Dan sedap2 kau nak jaja cerita kat orang yang rapat dengan aku suruh dia kikis duit aku. Agak kalau aku kikis kereta kau tu yang kau agungkan tu tak menanah mata kau tengoknya. 

Jangan pernah salah anggap aku yang dulu dengan yang sekarang. 

Aku akan lebih berhati2 dalam memilih kawan. Musuh aku memang dah ramai. Nak tambah memang tak terlarat. 

Aku buat panjang2 pun mana ada orang nak baca. Kbye

Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment